Kattoremontti Rymättylässä Ravintola Pohjakulma
ke toukok. 15 09:10:00 2019
Urakoitsija: J. Koski Oy
Loppuasiakas: Ravintola Pohjakulma, Stefan Siljamäki ja Marjut Kyyrö
Rymättylän Poikon kylään vuonna 1904 rakennettu kyläkoulu on toiminut ravintolana vuodesta 1980 lähtien. Kaikki tarjottava valmistetaan omassa keittiössä perinteisin reseptein tuoreista raaka-aineista.
Kattoremontti Rymättylässä Ravintola Pohjakulmalle
Ravintola Pohjakulma sijaitsee Rymättylässä Poikon kylässä vanhassa, vuonna 1904 rakennetussa vanhassa kyläkoulussa. Perinteisiä saariston herkkuja on valmistettu vuodesta 1980 lähtien. Yritystä luotsaavat Stefan Siljamäki ja Marjut Kyyrö.
“Vanha katto ei vuotanut, mutta koska alukatetta ei ollut, peltikaton alapinnalle muodostui lämpötilojen vaihdellessa kondenssivettä. Katto päätettiin uusia jotta rakenteisiin ei pääsisi syntymään vaurioita.” Marjut muistelee. Entisestä kattoremontista oli kulunut jo useampi vuosikymmen, mutta vaurioiden estämiseksi yrittäjät päättivät toteuttaa kattoremontin.
J. Koski Oy:n osaaminen kattoremonteissa ei tullut yllätyksenä.
Kumppaniksi valikoitui J. Koski Oy. “Saimme tutulta rakennusmestarilta tiedon heistä. Hän kertoi, että J. Kosken erikoisosaamista olivat nimenomaan vanhat rakennukset ja vaativat katot. Isäntä kävi katsomassa muutamaa kohdetta ulkoapäin ja totesi, että kyllä nämä miehet tietävät, mitä tekevät. Hyvä puskaradio ja upeat kohteet vahvistivat tunnetta siitä, että he voisivat tehdä meidän kattoremontin.”
Marjut ja Stefan käyttivät aikaa tarjouspyyntöjen lähettämiseen. “Monesta paikkaa ei tullut edes vastausta, joten kohde on mitä ilmeisemmin ollut näille urakoitsijoille liian vaativa. Tapasimme J. Kosken edustajat ja sovimme yhteistyön aloittamisesta.”
Kattoremontti on yleensä vaivaton, kun kumppani on ammattitaitoinen.
Kattoremontti tehtiin elokuussa 2018. “Kaikki sujui suunnitelmien mukaan!” Marjut iloitsee. “Aikataulut pitivät, jälki oli todella siistiä ja työmiehet olivat erittäin ystävällisiä ja tehokkaita. Pystyimme pitämään myös ravintolan auki, vaikka kattoremontti oli käynnissä. Remontin aikana asiakaskunta oli 50-200 asiakasta.”
Myös Stefan jakaa kiitosta työntekijöiden tehokkuudesta. “Sateen uhatessa miehet olivat valmiita tekemään todella pitkiä päiviä ja pitivät huolen, että piha pysyi siistinä ravintolan asiakkaita varten. Olen todella tyytyväinen heidän ahkeruuteen, ammattitaitoon ja työn jälkeen. Olimme varautuneet myös siihen, että kattoremontin yhteydessä rakenteista voisi löytyä vielä jotain korjattavaa. Yllätys oli se, että mitään yllätystä ei tullut vastaan. Joitakin puulautoja jouduttiin vaihtamaan, mutta ei sen suurempaa” Stefan päättää.